-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:7808 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

اگر بعد از اين كه عادت ماهانه تمام شد و غسل كردم، دوباره لكّهاي ديدم، بايد چه غسلي انجام دهم؟

اگر لكهاي كه مشاهده كردهايد، قبل از اتمام ده روز (از ابتداي ايام عادت) است، حايض محسوب ميشويد. بعد از پاك شدن بايد غسل حيض نماييد. اگر لكه بعد از ده روز ديده شد، مستحاضه محسوب ميشويد و بايد به احكام استحاضه رفتار نماييد و استحاضه سه قسم است: قليله و متوسطه و كثيره.(1)

در استحاضه قليله بايد زن براي هر نماز وضو بگيرد و خود را پاكيزه گرداند و نماز بخواند.

اگر پيش از نماز يا در بين نماز خون استحاضه متوسطه ببيند، بايد براي آن نماز غسل كند و براي هر نماز وضو نيز بگيرد.

در استحاضه كثيره علاوه بر كارهاي استحاضه متوسطه بايد براي هر نماز دستمال را عوض كند يا آب بكشد و يك غسل براي نماز ظهر و عصر و يكي براي نماز مغرب و عشا به جا آورد و بين نماز و ظهر و عصر فاصله نيندازد. اگر فاصله بيندازد، بايد براي نماز عصر دوباره غسل كند، نيز اگر بين نماز مغرب و عشا فاصله بيندازد، بايد براي نماز عشا دوباره غسل نمايد.

استحاضه قليله و متوسطه و كثيره با توجه به مقدار خون و لكه است. در مورد مقدار هر يك به توضيحالمسائل مراجعه شود.

پينوشتها:

1 - توضيحالمسائل مراجع، جلد1، ص 250، 251 و 253.













مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.